Værdifulde værker
To
værkforløb til 3.-4. klasse har set dagens lys på portalen. Inddrag to helt nye
og finurlige billedfortællinger i din danskundervisning, og lær eleverne at
undersøge tekster og billeder, fortolke litteratur og filosofere over bestemt
udtryk, venskaber og forskellige måder at leve på.
Afsættet er Kim Fupz Aakeson og Lilian Brøggers Gorillaen der var en gorilla (2014) og Louis Jensen og Hanne Bartholins Tre venner (2013).
Afsættet er Kim Fupz Aakeson og Lilian Brøggers Gorillaen der var en gorilla (2014) og Louis Jensen og Hanne Bartholins Tre venner (2013).
Uhyrlige ulykker på tapetet
Hvad
skal vi med ulykkeshistorier?
Er det meningen, at børn skal lære noget af dem?
Eller skal børn underholdes af dem?
I litteraturforløbet Pas nu på og alt det der … af Marianne Oksbjerg mødes ældre ulykkeshistorier fra 1700-tallet med moderne kortprosatekster om drabelige hændelser. Her er der lagt op til, at elever i 5.-6. kl. både udvikler deres fortolkningskompetencer og selv lære at fremstille fortællende tekster ud fra skriverammer eller selvoplevede ulykker/uheld.
Er det meningen, at børn skal lære noget af dem?
Eller skal børn underholdes af dem?
I litteraturforløbet Pas nu på og alt det der … af Marianne Oksbjerg mødes ældre ulykkeshistorier fra 1700-tallet med moderne kortprosatekster om drabelige hændelser. Her er der lagt op til, at elever i 5.-6. kl. både udvikler deres fortolkningskompetencer og selv lære at fremstille fortællende tekster ud fra skriverammer eller selvoplevede ulykker/uheld.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.